סוכל פיגוע בתל אביב: שב"ח נתפס עם רובה ומטענים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on סוכל פיגוע בתל אביב: שב"ח נתפס עם רובה ומטענים

    המחבל שהודה שהתכוון לבצע פיגוע, נעצר ונלקח לחקירה. מדובר בחשוד שנעצר בעבר עם סכין בהר הבית בזמן הרמדאן ושוחרר. מפכ"ל המשטרה סייר בזירת המעצר

    צילום: דוברות המשטרה
    7:36
    02.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ס"ד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוכל פיגוע בתל אביב: לפני זמן קצר זיהה צוות יס"מ של משטרת מחוז ת"א ביפו מחבל שהעלה את חשדם ובבדיקה נמצא כי מדובר בשוהה בלתי חוקי שהחזיק תת מקלע מסוג קרלו ושני מטעני צינור.

    המחבל בן 19 תושב שכם נעצר ונלקח לחקירה, והודה שהתכוון לבצע פיגוע. מדובר בחשוד שנעצר בעבר עם סכין בהר הבית בזמן הרמדאן ושוחרר.

    מפכ"ל הגיע לזירה ואמר כי "נמנע פיגוע במדינת ישראל. שני שוטרי יס"מ שהיו במקום זיהו את החשוד ואת החימוש עליו. בחקירה ראשונית הודה המחבל, שהיה בדרך לבצע טבח המוני".

    צילומים: דוברות המשטרה

    צילום: דוברות המשטרה

    ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב: "מדינת ישראל תפעל ביד קשה ובלי פשרות כנגד מי שמנסה לפגוע בנו. אני מברך את כוחות הביטחון על תפיסת המחבלים בתל אביב-יפו, בכך הם מנעו פיגוע משמעותי. אנו נדרשים להמשיך לפעול בכלל הכלים על מנת להחזיר את היציבות הביטחונית לאזור".

    מוקדם יותר היום, על רקע העלייה בטרור ביהודה ושומרון, קיים ראש הממשלה יאיר לפיד הערכת מצב ביטחונית, בקריה בתל אביב. מטרת ההתיעצות היתה בחינת כלים ופעולות מיידיות לייצוב המצב הביטחוני ביו"ש ועצירת ההתדרדרות. בדיון ניתנה סקירה מודיעינית גזרתית, נסקרו הפעילויות הביטחוניות ונדונו שורת המלצות לפעולה.

    השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "לכידת השוהה הבלתי חוקי שהחזיק ברשותו רובה ומטעני צינור, היום ביפו, על ידי לוחמי יס"מ ממחוז תל אביב, מנעה פיגוע גדול ומעידה על נחישות, ניסיון מבצעי, עירנות וחתירה למגע של השוטרים, והם ראויים לכל שבח על כך. "שוב הוכח כי שוטרי ושוטרות משטרת ישראל ניצבים בחזית המאבק בטרור הפלסטיני, וחוצצים בגופם בין המחבלים לבין אזרחי ישראל".

    יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: "ב״ה נמנע היום אסון. תודה ענקית לכוחות הביטחון על הערנות והמעצר המהיר של המחבל.

    "תיקון מערכת המשפט זה לא סיסמת בחירות זה פיקוח נפש. המחבל היום בתל אביב נעצר בעבר בהר הבית עם סכין וכוונה לרצוח יהודים. הוא נידון למספר חודשי מאסר ושוחרר. זאת התנהלות מבישה שלא ניתן לקבלה.

    "הציונות הדתית בראשותי מתחייבת לשים את תיקון מערכת המשפט בראש סדר העדיפויות הלאומי ולהעניק לכוחות הביטחון את הכלים לפגוע בטרור בלי ידיים קשורות. זו התחייבות".

    יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "ברוך השם הפעם המחבל נתפס לפני שהספיק לבצע פיגוע שיכל להיגמר באסון רב נפגעים וכל הכבוד ללוחמי היס"מ שגילו עירנות ותפסו את המחבל. האירוע הזה הוא תוצאה ישירה של ממשלת שמאל שפגעה בהרתעה, במשילות והתרפסה בפני הטרור. בעזרת השם נקים ממשלת ימין מלא מלא, ננצח בבחירות ונחזיר את הבטחון לעם ישראל".



    0 תגובות